حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

ابن تیمیه و عقاید فاسد او در بیان عالم اهل تسنن

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۰ ب.ظ

ابن تیمیه و عقاید فاسد او در بیان عالم اهل تسنن

یکی از عقاید مسلم وهابیون، تجسیم نسبت به خداوند متعال است که با مراجعه به کتب و نوشته های آنان این مر به خوبی مشهود است.

هر چند طرفداران ابن تیمیه در تلاشند تا تجسیم را از او نفی کنند، ولی تلاش آنان نا کام مانده و ردود علمای اهل تسنن بر این عقیده باطل، بر ثبوت این تفکر تاکید بر ابن تیمیه و اتباع او حکایت دارد.

از جمله کسانی که به این عقیده ابن تیمیه اشاره کرده اند، ابن حجر هیتمی از علمای متعصب اهل تسنن است چنان چه می نویسد:

«کسی نباید گول انکار ابن تیمیه در مورد سنت بودن زیارت رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) را بخورد؛ زیرا او بنده ای است که خداوند او را گمراه کرده است، همان گونه که عز بن جماعه گفته و در ردّ بر او تقی سبکی در کتاب مستقلی اطاله کلام داده است، و توهینی که در حقّ رسول الله (صلی الله علیه و آله) از او سر داده است چیز عجیبی نیست، زیرا او در حق خداوند سبحان و تعالی حرفهای ناروایی را به کار برده و چیزهای بزرگی را به خداوند نسبت داده است، همانند این قولش که خداوند دارای جهت و دست و پا و چشم و غیر این از قبائح شنیع است. بسیاری از علماء ابن تیمیه را تکفیر کرده اند، که خداوند متعال ابن تیمیه را با عدالتش با او معامله کند و پیروانش که او را در افتراءاتش بر شریعت یاری کردند خداوند آنها را هم ذلیل و خوار گرداند».

حاشیة العلامة ابن حجر الهیتمی علی شرح الإیضاح فی مناسک الحج للإمام النووی، ص489


  • سید مصطفی موسوی

ابن تیمیه

عقاید

وهابیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی