حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت


 

شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیه با *سند صحیح* در کتاب الأمالی خود از لسان مبارک حضرت رضا صلوات الله علیه چنین می نویسد:

 

محرم ماهى است که مردم دوره جاهلى جنگ و خون ریزى در آن را حرام مى‏دانستند ولى ریختن خونهاى ما در آن ماه روا دانسته شد و حرمت ما در آن دریده شد و کودکان و زنان ما در آن اسیر شدند و خیمه‏هاى ما را آتش زدند و هر چه در آن بود غارت کردند و در کار ما رعایت هیچ حرمتى‏ براى رسول خدا صلی الله علیه و آله صورت نگرفت.

 

همانا روز شهادت امام حسین علیه السلام پلکهاى چشم ما را مجروح و اشک ما را روان کرد و عزیز ما را خوار و زبون ساخت.کربلا اندوه و بلا را برای ما بر جای گذاشت. آرى، باید به کسى چون حسین علیه السلام گریه‏کنندگان گریه کنند، که گریستن بر او گناهان بزرگ را فرو مى‏ریزد.

 

و سپس آن حضرت فرمودند: چون هلال محرم آشکار مى‏شد، پدرم (حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیهما) هرگز متبسم و با لبخند دیده نمى‏شد و اندوهش افزون مى‏شد و چون روز دهم (روز عاشورا) آن ماه فرا مى‏رسید، آن روز روز غم و سوگ و گریستن او بود و آن همان روزى است که امام حسین که درودهاى خدا بر او باد در آن شهید شد.

 

الامالی للصدوق علیه الرحمة، ص 101

  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی