حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

با مراجعه به تاریخ، در میابیم که علمای اهل تسنن در بسیاری از موارد بد ترین رفتار ها و زننده ترین کلمات را نسبت به پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام داشته و همچنین بسیار مشاهده شده است که به تکفیر شیعه پرداخته اند.

 

در این بین، بربهاری از علمای بسیار متعصب عامه که در قرن 3 می زیسته است، مطلع می شود که زنی به نوحه خوانی امام حسین سلام الله علیه می پرداخته، از همین باب دستور داد که او را به خاطر همین کار به قتل برسانند.

 

تنوخی بصری از قول پدرش در بابی تحت عنوان: «مردم از ترس حنبلی ها بر امام حسین سلام الله علیه نوحه خوانی نمی کردند» چنین می نویسد:

 

در بغداد زن نوحه خوانی که صاحب کرامت و بسیار ماهر و نامش خلب بود، وجود داشت. او این این قصیده (که در صفحات قبل ذکر کرده) را می خواند. ما در برخی از خانه های رؤسا صدای او را شنیدیم چرا که مردم قدرت نوحی خوانی نداشتند مگر اینکه از سلطان اجازه می گرفته و یا نوحه خوانی مخفی بود به خاطر ترس از حنبلی ها. نوحه خوانی آن زن فقط مرثیه امام حسین و اهل بیت ایشان علیهم السلام بود و کاری به گذشتگان نداشت.

به ما خبر رسید که بربهاری چنین گفت: به من خبر رسیده که زنی به نام خلب نوحه خوانی می کند. او را بیابید و بکشید».

 

نشوار المحاضرة، ج 2 ص 233

 

این نیز نوعی از عداوت و دشمنی این عالم سنی با یک زن نوحه خوانی بود که به جرم نوحه خوانی بر سید و سالار شهیدان باید دستگیر و به فتوای یک فرد هوا پرستی چون بربهاری کشته شود.

  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی