حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

برخی از صحابه و تابعین ناصبی بودند

شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۳ ب.ظ


 

بحث دشمنی و عداوت با اهل بیت علیهم السلام، علی الخصوص وجود مقدس امیرمؤمنان، حضرت علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود و از طرفی می بینیم که به اعتراف جمع کثیری از علمای اهل سنت، برخی از صحابه و بسیاری از تابعین و مردم شام ناصبی و از دشمنان اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین بوده اند.

 

برای مثال ذهبی ازا ستوانه های علمی اهل سنت پیرامون این موضوع چنین می نویسد:

 

 معاویه مردم زیادی را بر جای گذاشت که او را دوست داشته و در مورد او غلو می کردند و او را برتری می دادند که یا به خاطر کرم او بود و یا به خاطر بردباری او و یا به خاطر بخشش های معاویه بود و یا به این جهت بود که در شام متولد و بر اساس محبت او تربیت یافته بودند و در بین این جمعیت، گروه کمی از صحابه و جمعیت زیادی از تابعین و اهل فضل بودند که همراه او با اهل عراق جنگیده و بر روش نصب پرورش یافته بودند. از هوای نفس به خدا پناه می بریم.

 

سیر اعلام النبلاء، ج 3 ص 128

 

از این اعتراف ذهبی، به خوبی روشن شد که برخی از صحابه و بسیاری از تابعین ناصبی یعنی دشمن حضرت علی علیه السلام بودند.

 

از طرفی برخی از علمای اهل سنت با اسانید صحیح تصریح کرده اند که معاویه علاوه بر اینکه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله لعن شده بود، غیر مسلمان از دنیار رفته است و نتیجه این مطالب چنین است که برخی از صحابه به خاطر دشمنی با امیرالمؤمنین سلام الله علیه، یک فردی که در کلام رسول خدا لعن شده و بی دین از دنیا رفته است را دوست می داشتند و این عمل صحابه و تابعین مصداق آیه 11 سوره حج است که خداوند فرمود:

«بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى‏پرستند (و ایمان قلبیشان بسیار ضعیف است)؛ همین که (دنیا به آنها رو کند و نفع و) خیرى به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا مى‏کنند؛ اما اگر مصیبتى براى امتحان به آنها برسد، دگرگون مى‏شوند (و به کفر رومى‏آورند)! (به این ترتیب) هم دنیا را از دست داده‏اند، و هم آخرت را؛ و این همان خسران و زیان آشکار است‏».

  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی