حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

جنایت خالد بن ولید در جنگ ذات العیون

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۸ ب.ظ


خالد بن ولید، از سر سخت ترین دشمنان امیرالمؤمنین سلام الله علیه و کسی است که قصد ترور آن حضرت به دستور ابوبکر را داشت، نزد اهل تسنن بسیار دارای احترام می باشد و آنان از ارادتمندان وی می باشند.

 

در این مطلبِ مختصر، اشاره ای به  جنایت خالد در جنگ ذات العیون می کنیم تا اهل تسنن بدانند ارادتمند چه کسی و چه فرد قسی القلبی هستند.

 

در جریان جنگ ذات العیون که خالد وارد شهر شد، فرمانده بود و سپاهیان او چشم هزار نفر را کور کردند و به همین جهت به ذات العیون مشهور شد...

 

ابن اثیر در کتاب معتبر خود به نام *الکامل فی التاریخ* قضیه را چنین نقل می کند:

 

وقتی که شهر انبار فتح شد ، خالد مأمور سر و سامان دادن به آن شهر شد و این شهر از آن جهت انبار نامیده می‌شد که محل ذخیره مواد غذائی بود. ولی پیشاپیش لشکر شخصی بود به نام اقرع بن جابس که به مجرد رسیدن به شهر ، اطراف آن را محاصره کرد و آتش جنگ را شعله‌ور ساخت . او مردی کم صبر بود ، تیر اندازان را جلوی لشکر گذاشت و دستور داد تا چشم‌های مردم را هدف بگیرند و خود او نیز اولین تیر را رها کرد و آنان به دنبال او چشم‌ها را مورد هدف قرار دادند که حدود هزار چشم هدف تیر قرار گرفت . از این رو ، این جنگ «ذات العیون » نام گرفت .

 

الکامل فی التاریخ، ج 2 ص 245

 

این نیز نمونه ای از جنایت کسی است که از مقدسات مخالفین شیعه محسوب شده و در جریان جنگ سوریه زمانی که خمپاره ای به نزدیکی قبر او اصابت کرده بود، رسانه های مخالفین ندای وا اسلاماه سر می دادند و زانوی غم بغل گرفته بودند بودند.


آری! جنایات امروزه داعش و گروهک های تروریستی ریشه در اعتقادات و رفتار های بزرگان اهل تسنن دارد.

روزی ابوبکر فجاة سلمی را می سوزاند

روزی خالد بن ولید و لشگرش چشم هزار نفر را کور می کنند

وروزی هم داعش با اقتدا به آنان سر می برد

  • سید مصطفی موسوی

جنگ

حرب

خالد

ولید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی