حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

 

 

 با مراجعه به کتب اهل سنت می بینیم اولین کسی که انسانی زنده را در آتش سوزانده است؛ داعش نبوده بلکه ابوبکر، خلیفه اول اهل سنت بوده است...

 

 ابن اثیر در اسدالغابة می نویسد :

 

 طریفة بن حاجر جزو صحابه ذکر شده است . سیف بن عمر نقل کرده است : طریفة بن حاجر همان کسی است که ابوبکر برای او نامه ای نوشت تا فجاءة سلمی را بکشد، همان کسی که ابوبکر او را سوزاند ... او حرکت کرد تا با فجاءة سلمی برخورد کرد . اسم او إیاس بن عبد الله بن عبد یالیل بود . سپس او را اسیر کرد و به ابوبکر تحویل داد ، هنگامی که با او برخورد کرد،  او را با آتش سوزاند  .

 

 برخی از عوام اهل سنت برای پوشاندن این جنایت ابوبکر سعی کرده اند تا طوری وانمود کنند که بگویند ابوبکر جنازه آن فرد را سوزانده نه زنده زنده.

 

 وقتی به کتب خودشان مراجعه می کنیم، می بینی که علمایشان تصریح کرده اند که او زنده بوده و ابوبکر یک فرده زنده را در آتش سوزانده نه جنازه او را.

 

 برای مثال در کتاب الدرر السنیة فی الأجوبة النجدیة که یکی از کتب مهم فتاوای علمای وهابی از زمان محمد بن عبدالوهاب می باشد، ضمن اشاره به این عمل ابوبکر، تصریح میکند که آن فرد زنده بوده است :

 

 اورا به سوی ابوبکر فرستادند و دستور به آتش زدن او را داد در حالی که زنده بود .

 

 الدرر السنیة فی الأجوبة النجدیة ج8 ص 119

 

در نتیجه سوزاندن انسان در سیره داعش نیست، بلکه در سیره خلیفه اول اهل سنت می باشد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی