حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

اذیت پیامبر توسط عایشه و حفصه

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۱ ب.ظ


مسلم نیشابورى به نقل از عمر بن الخطاب چنین مى‌نویسد:

فَدَخَلْتُ عَلَى عَائِشَةَ فَقُلْتُ یَا بِنْتَ أَبِی بَکْر أَقَدْ بَلَغَ مِنْ شَأْنِکِ أَنْ تُؤْذِی رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم فَقَالَتْ مَا لِی وَمَا لَکَ یَا ابْنَ الْخَطَّابِ عَلَیْکَ بِعَیْبَتِکَ. قَالَ فَدَخَلْتُ عَلَى حَفْصَةَ بِنْتِ عُمَرَ فَقُلْتُ لَهَا یَا حَفْصَةُ أَقَدْ بَلَغَ مِنْ شَأْنِکِ أَنْ تُؤْذِی رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم وَاللَّهِ لَقَدْ عَلِمْتِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم لاَ یُحِبُّکِ. وَلَوْلاَ أَنَا لَطَلَّقَکِ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم....

عمر می گوید: نزد عائشه رفتم، گفتم: اى دختر ابوبکر کارت به آن‌جا رسیده است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را اذیت مى‌کنى؟! گفت: اى پسر خطاب! تو با من چه کار داری؟ دختر خودت را نصیحت کن!؛ عمر می گوید: نزد حفصه رفتم و گفتم: چرا پیامبر خدا را اذیت مى‌کنى؟ به خدا سوگند خودت مى‌دانى که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) تو را دوست ندارد و اگر من نبودم تو را طلاق مى‌داد... .

صحیح مسلم، ص 681

سؤال از اهل سنت:

1ـ چرا باید عایشه و حفصه رسول خدا صلی الله علیه وآله را اذیت کنند؟

2ـ آیا نمی دانستند اذیت پیامبر لعن خداوند را در پیش دارد؟

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی