حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

ابوبکر: بهترین شما نیستم!

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۵ ب.ظ


زمانی که ابوبکر به خلافت رسید، منبر رفته و چنین گفت:

أما بعد أیها الناس فانی قد ولیت علیکم ولست بخیرکم ... وهذا إسناد صحیح.

اما بعد ای مردم من سرپرست و خلیفه شما شدم در حالی که بهترین شما نیستم... سند این مطلب صحیح است.

البدایة والنهایة، ج 7 ص 6

این در حالی است که رسول خدا  صلی الله علیه وآله فرمود:

من تقدم على قوم من المسلمین وهو یرى أن فیهم من هو أفضل منه فقد خان الله ورسوله والمسلمین.

اگر کسی بر عده ای از مسلمانان مقدم شود در حالی که می‌داند در جامعه بهتر از او وجود دارد، هم به خدا و هم به پیغمبر و هم به مسلمان‌ها خیانت کرده است.

تمهید الأوائل وتلخیص الدلائل، ج 1، ص 486

 

سؤال از اهل سنت :

1ـ ابوبکر با اینکه به اعتراف خودش برتر از دیگران نبود، به چه دلیل خلافت را به عهده گرفت؟

2ـ بر اساس روایت رسول خدا صلی الله علیه وآله آیا ابوبکر به خدا و رسول او خیانت کرده است؟

 

  • سید مصطفی موسوی

ابوبکر

اهل سنت

خلافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی