حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

انکار مهدی همانند انکار خداوند است

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ

آلبانی وهابی در کتاب سلسله الاحادیث الصحیحه درباره کسی که عقیده به خروج مهدی علیه السلام را نداشته و منکر شود، می گوید:..

و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ینکر عقیدة نزول عیسى علیه السلام فی آخر الزمان التی تواتر ذکرها فی الأحادیث الصحیحة ،... ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقیدة المهدی ینکرها أیضا ، و بعضهم یظهر ذلک من فلتات لسانه ، و إن کان لا یبین . و ما مثل هؤلاء المنکرین جمیعا عندی إلا کما لو أنکر رجل ألوهیة الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة ! " فهل من مدکر"

مثل این ها همانند کسانی است که عقیده نزول عیسی علیه السلام در آخر الزمان را - که احادیث صحیح در مورد آن به تواتر رسیده است - منکر می شوند .... و مطمئناً و قطعا می گویم که هر کس عقیده مهدی (علیه السلام) را منکر شود ، آن را نیز منکر می گردد و برخی از آنها نیز این عقیده را بر ناخواسته (بر اثر لغزش) بیان کرده اند و مَثَل تمامی این گروه منکر -خروج مهدی علیه السلام-در نزد من همانند کسی است که اولوهیت خداوند متعال را انکار نماید همانند ادعای برخی از فراعنه.

سلسله الاحادیث الصحیحه آلبانی ج4 ص 43

  • سید مصطفی موسوی

آلبانی

امام زمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی