دروغگویی ابن تیمیه در مورد عقیده ی شیعه نسبت به زید بن علی علیه السلام
ابن تیمیه می نویسد:
وَأَیْضًا فَلَیْسَتْ ذُرِّیَّةُ فَاطِمَةَ کُلُّهُمْ مُحَرَّمِینَ عَلَى النَّارِ، بَلْ فِیهِمُ الْبَرُّ وَالْفَاجِرُ. وَالرَّافِضَةُ تَشْهَدُ عَلَى کَثِیرٍ مِنْهُمْ بِالْکُفْرِ وَالْفُسُوقِ وَهُمْ أَهْلُ السُّنَّةِ مِنْهُمُ الْمُتَوَلُّونَ لِأَبِی بَکْرٍ وَعُمَرَ، کَزَیْدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَأَمْثَالِهِ مِنْ ذُرِّیَّةِ فَاطِمَةَ [- رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا -] ، فَإِنَّ الرَّافِضَةَ رَفَضُوا زَیْدَ بْنَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَمَنْ وَالَاهُ، وَشَهِدُوا عَلَیْهِمْ بِالْکُفْرِ وَالْفِسْقِ، بَلِ الرَّافِضَةُ أَشَدُّ النَّاسِ عَدَاوَةً إِمَّا بِالْجَهْلِ وَإِمَّا بِالْعِنَادِ لِأَوْلَادِ فَاطِمَةَ - رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا
منهاج السنة النبویة،ج4،ص63و64 ط جامعة الامام محمد بن سعود
و همچنین در ذریه ی فاطمه آتش بر همه ی آن ها حرام نیست و در میان آن ها شخص نیک و فاجر وجود دارد و روافض به کفر و فسق بسیاری از آن ها شهادت می دهد در حالی که آنان محب ابوبکر و عمر هستند مانند زید بن علی بن الحسین و امثالش از ذریه ی فاطمه.رافضه زید بن علی بن الحسین و محبانش را ترک کردند و بر آن ها به کفر و فسق شهادت دادند بلکه رافضه از دشمن ترین افراد چه از روی جهل و یا چه از روی عناد نسبت به فرزندان فاطمه – رضی الله عنها – هستند
چه کسی از این اکاذیب و افتراءات ابن تیمیه دفاع می کند ؟! کدام عالم شیعه زید بن علی بن الحسین (رض) را تکفیر کرده است ؟ چه کسی می تواند ادعا کند که شیعه اکثر فرزندان حضرت زهراء (س) را کافر و فاسق می داند ؟! هیچ کس جز کذابی همچون ابن تیمیه نمی تواند چنین ادعایی کند!!
برای روشن شدن قضیه، از باب نمونه نظر دو تن از اعلام امامیه در مورد زید بن علی بن الحسین (رض) را قرار می دهیم
نظر شیخ صدوق رضوان الله علیه:
قال محمد بن علی بن الحسین مصنف هذا الکتاب رضی الله عنه لزید بن علی فضائل کثیرة عن غیر الرضا أحببت إیراد بعضها على أثر هذا الحدیث لیعلم من ینظر فی کتابنا هذا اعتقاد الإمامیة فیه
عیون أخبار الرضا،ج1،ص226 ط منشورات الشریف الرضی
شیخ صدوق می گوید : زید بن على بن الحسین فضایل بسیار دارد که از غیر از حضرت رضا (ع) نیز روایت شده مناسب این است که بعضى از احادیث که دلالت بر فضیلت او دارد عقب این حدیث ذکر شود تا هر کس در این کتاب نظر میکند اعتقاد ما امامیه را در حق زید بن على (ع) بداند
نظر شیخ مفید رضوان الله علیه:
وَ کَانَ زَیْدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَیْنَ إِخْوَتِهِ بَعْدَ أَبِی جَعْفَرٍ ع وَ أَفْضَلَهُمْ وَ کَانَ عَابِداً وَرِعاً فَقِیهاً سَخِیّاً شُجَاعاً وَ ظَهَرَ بِالسَّیْفِ یَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُطَالِبُ بِثَارَاتِ الْحُسَیْنِ ع
الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد،ج2،ص171 ط موسسة آل البیت علیهم السلام
و (دیگر از برادران آن حضرت) زید بن على است که پس از امام باقر علیه السّلام شریفترین و بزرگوار ترین و برترین برادران آن جناب است، و او مردى عابد و پارسا و فقیه و بخشنده و دلیر بود، و بخاطر امر بمعروف و نهى از منکر و خونخواهى حسین علیه السّلام با شمشیر خروج کرد
اللهم العن النواصب
- ۹۷/۰۲/۱۰