حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت




وی در کتاب مشهور خویش یعنی «التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیل» می نویسد :

فأما التواتر فأمره واضح، فإنه قد یحصل لشخص دون آخر، وقد جاء عن ابن مسعود أنه کان یقول أن المعوذتین لیستا من القرآن واعتذر أهل العلم عنه بأنه لم یسمع من النبی - صلى الله علیه وسلم - ما یصرح بقرآنیتهما ولا تواتر ذلک عنده مع أن من المقطوع به تواتر ذلک عند غیره .....


المعلمی العتمی الیمانی، عبد الرحمن بن یحیى (المتوفى 1368 هـ)، التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیل،ج2،ص 780 و 781، الناشر: المکتب الإسلامی، الطبعة: الثانیة، 1406 هـ - 1986 م.


اما تواتر قضیه اش مشخص است و گاهی برای شخصی حاصل می شود و برای غیر از او نه و از ابن مسعود آمده است که او می گفت معوذتین (سوره ی ناس و فلق) جزو قرآن نیست و اهل علم این توجیه را آورده اند که ابن مسعود چیزی از پیامبر که قرآنی بودن معوذتین را ثابت کند نشنید و معوذتین در نزد او به تواتر نرسید با وجود این که تواتر این دو سوره در نزد دیگران قطعی است .....


  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی