حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت




ابن عبد الهادی حنبلی - عالم اهل سنت - می نویسد :

وقول المؤلف: (وأما حدیث النعمان الثانی والثالث: فیرویهما جابر الجُعفیُّ وقد اتَّفقوا على تکذیبه) خطأ، فإنهم لم یتفقوا على ذلک، وقد قال المؤلف فی موضع- واحتج فیه بحدیث جابر الجُعفِیِّ، واعترض علیه بتضعیفه-: (والجواب: أما جابرٌ الجُعْفِیُّ: فقد وثَّقه الثوریُّ وشعبة، وناهیک بهما!) فکیف یقول هذا، ثم یحکی الاتفاق؟!

الحنبلی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عبد الهادی (متوفاى744هـ)، تنقیح التحقیق فی أحادیث التعلیق ،ج4، ص 484، تحقیق: سامی بن محمد بن جاد الله وعبد العزیز بن ناصر الخبانی، دار النشر: أضواء السلف - الریاض، الطبعة: الأولى، 1428 هـ - 2007 م.


و سخن مؤلف (ابن الجوزی) که : «اما در مورد حدیث دوم و سوم نعمان ، وی آن ها را از جابر جعفی نقل می کند که بر دروغگو بودنش اتفاق کرده اند» خطاست.چرا که علماء بر دروغگو بودن او اتفاق نکرده اند و مؤلف (ابن الجوزی) در جایی - که به جابر جعفی احتجاج کرده است و به وی اعتراض شده که جابر جعفی ضعیف است - گفته است : «جواب آن است که که جابر جعفی را ثوری و شعبه توثیق کرده اند و توثیق این دو نفر چه خوب است!» (ابن عبد الهادی می گوید) چگونه ابن الجوزی چنین می گوید و سپس اتفاق بر دروغگو بودن جابر را نقل می کند ؟!

زیلعی حنفی نیز پس از نقل سخن ابن عبد الهادی می نویسد :

هَذَا تَنَاقُضٌ بَیِّنٌ.

الزیلعی، عبدالله بن یوسف ابومحمد الحنفی (متوفاى762هـ)، نصب الرایة لأحادیث الهدایة،ج4، ص 342، المحقق: محمد عوامة، الناشر: مؤسسة الریان للطباعة والنشر - بیروت -لبنان/ دار القبلة للثقافة الإسلامیة- جدة - السعودیة، الطبعة: الأولى، 1418هـ/1997م.

این تناقضی واضح و آشکار است.


  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی