حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت




ابن طولون - عالم اهل سنت و حنفی مذهب - هنگام صحبت در مورد یزید و این که آیا وی دستور به قتل امام حسین (ع) داده است یا خیر و این که آیا او قاتل امام حسین (ع) می باشد یا نه ، می نویسد :

ومع هذا ، فلو ثبت على مسلم أنه قتل مسلم ، فمذهب أهل الحق أنه لیس بکافر.والقتل لیس بکفر ، بل معصیة.وقد أمرنا الله تعالى باحسان الظن بالمسلم کلما امکن.واذا مات القاتل ، فربما مات بعد التوبة.والکافر لو تاب من کفره ، لم یجز لعنته.فکیف یحق من تاب عن قتل ، وبمن یعرف أن قاتل الحسین مات قبل التوبة.


ابن طولون، شمس الدین محمد بن علی (المتوفى 953 هـ)، قید الشرید من أخبار یزید، ص 47، تحقیق : دکتورة فاطمة مصطفى عامر، اناشر : دار العلوم للطباعة - القاهرة.


و با این وجود اگر ثابت بشود که که یک مسلمان مسلمانی دیگر را کشته است، مذهب اهل حق آن است که او کافر نیست بلکه این عمل او معصیت است و خداوند به ما دستور داده است که تا جایی که ممکن است به مسلمان حسن ظن داشته باشیم و زمانی که قاتل از دنیا رفت، شاید بعد از توبه از دنیا رفته باشد و کافر اگر از کفرش توبه کند ، لعن او جایز نیست پس چگونه کسی که از قتل توبه کرده است لعنش جایز باشد ؟ و چگونه دانسته می شود (می فهمیم/ پی می بریم) که قاتل حسین  قبل از توبه از دنیا رفته است ؟

  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی