حقیقت به روایت اهل سنت

برائت در کلام امام خمینی
عضویت

وضریحه بتونس علیه بناء غایة فی الاحتفال والدعاء عنده مجرب الإجابة .....

شجرة النور الزکیة فی طبقات المالکیة،ج2،ص228 ط دار الکتب العلمیة

آیا وهابیون این عالم اهل سنت را هم مشرک و قبر پرست خواهند خواند ؟! آیا وهابیون برای تخریب بنایی که بر این قبر وجود دارد اقدامی خواهند کرد ؟!

أما أن یسأل شفاء المرضى، أو قضاء الحاجات عند قبره، أو فی أی بلد، هذا الذی لا یجوز، هذا هو الشرک الأکبر الذی حرمه الله على عباده .....

فتاوى نور على الدرب لابن باز،ج2،ص82

{ بن باز می گوید } اما این که در نزد قبر پیامبر یا در هر جایی شفای مریضان یا برآورده شدن حاجاتش را بخواهد جائز نیست و این همان شرک اکبری است که خداوند آن را حرام کرده است .....

فهذه أمور عظیمة خطیرة، والجلوس عند القبور، یدعو ربه عند القبور، هذه وسیلة للشرک، کونه یجلس عنده یقرأ أو یدعو هذه وسیلة ما یجوز من وسائل الشرک .....

فتاوى نور على الدرب لابن باز،ج2،ص153

این ها امور بسیار خطرناکی است و نشستن در نزد قبور و این که پروردگارش را در نزد قبور بخواند این وسیله ای برای شرک است و این که نزد قبر می نشیند و قرآن می خواند یا دعا می کند این وسیله ای از وسائلی است که شرک را تجویز می کند .....

لا یصلى عند القبور ولا تتخذ محلا للدعاء، تقصد للدعاء عندها، ولا القراءة عندها، کل هذا من البدع کذلک طلب البرکة، منها أو الشفاعة منها أو الشفاء، هذا من أنواع الشرک الأکبر .....

فتاوى نور على الدرب لابن باز،ج2،ص247

در نزد قبور نباید نماز خواند و نباید آن را به عنوان محلی برای دعا اتخاذ کرد و نباید در نزد آن قرآن خواند و همه این ها بدعت است.همچنین طلب برکت یا شفاعت و شفا از قبور این ها از انواع شرک اکبر است .....

أما أن یأتی عند القبر، ویظن أن الدعاء عنده محل قبول، یجیء عنده للدعاء، أو للقراءة، أو للصلاة هذا بدعة لا یصلح.

فتاوى نور على الدرب،ج17،ص 82

اما این که به نزد قبر بیاید و گمان کند که دعا در نزد قبر محل قبول است و برای دعا یا قرائت قرآن یا نماز پیش قبر بیاید این بدعت است و شایسته نیست.

أما أن یزورهم لیدعوهم من دون الله، أو لیطلب منهم المدد، أو لیستغیث بهم، أو لینذر لهم، فهذا من الشرک الأکبر والعیاذ بالله، وهذا من عمل الجاهلیة; کأبی جهل وأصحابه عند القبور، فهذا لا یجوز، بل هو من الشرک الأکبر .....

فتاوى نور على الدرب لابن باز (بعنایة الطیار)،ص280

اما این که اهل قبور را زیارت کند تا آنان را به جای خدا بخواند یا از آنان کمک بخواهد یا به آنان استغاثه کند یا برای آنان نذر کند این از شرک اکبر است والعیاذ بالله و این از عمل جاهلیت است مانند ابو جهل و اصحابش در نزد قبور و این جائز نیست بلکه شرک اکبر است .....

ونفیدکم أن الدعاء عند القبور غیر مشروع سواء کان القبر قبر النبی صلى الله علیه وسلم أو غیره، ولیست محلا للإجابة .....

مجموع فتاوى لابن باز،ج6،ص327

و این را به شما اعلام کنیم که دعا کردن در نزد قبور مشروع نیست چه قبر پیامبر باشد چه قبر غیر پیامبر و محلی برای اجابت دعا نیست .....

القسم الثانی: أن یدعو الإنسان ربه لنفسه عند القبر : إن قصد الإنسان القبر من أجل أن یدعو لنفسه عندها من البدع المحرم ..... لأنه وسیلة وذریعة إلى الوقوع فی الشرک .....

http://islaamlight.com/alhabdan/index.php?option=content&task=view&id=20723

محمد بن عبد الله الهبدان (از وهابیون معاصر) : نوع دوم : این که انسان پروردگارش را در نزد قبر بخواند : این که انسان قبر را به این نیت زیارت کند که پیش آن خدا را برای خودش (رفع حاجات و مشکلاتش) بخواند، از بدعت های حرام است ..... برای این که وسیله و تسریع کننده ی وقوع در شرک است ....

الثانی: أن یتحرى الدعاء عندها بحیث یستشعر أن الدعاء هناک أجوب منه فی غیره فهذا النوع منهی عنه إما نهی تحریم أو تنزیه وهو إلى تحریم أقرب .....

اقتضاء الصراط المستقیم لمخالفة أصحاب الجحیم،ج2،ص195 ط دار عالم الکتب

{ ابن تیمیة می گوید } دوم : این که شخص به قصد دعا پیش قبر برود در حالی که احساس می کند دعا آن جا بهتر از جاهای دیگر جواب می دهد و این نوع دعا در نزد قبور از آن نهی شده است یا نهی تحریم یا نهی تنزیه و نهی تحریم درست تر است .....

  • سید مصطفی موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی