جواز کشتن مخالفان سیاسی و صحابه ی مخالف حکومتِ وقت از دید عُمَر !
جواز کشتن مخالفان سیاسی و صحابه ی مخالف حکومتِ وقت از دید عُمَر !
یکی
از فتاوا و نظراتی که موجب ترویج خشونت و نشر ارهابی گری و تروریسم می
باشد، کشتن مخالفان و منتقدان به مجرد مخالفت و انتقاد می باشد و چنین امری
در حکومت علوی مرفوض و مردود و باطل و در حکومت کسانی که خلافت و زعامت
سیاسی اهل بیت علیهم السلام را غصب کردند جایز و بلکه ممدوح و پسندیده بوده
است !
محمد السید الوکیل – عالم اهل سنت – می نویسد :
إن
الخلیفة یؤکد أکثر من مرة على قتل المخالفین سواء کانوا واحدا أم أکثر
لأنه – رضی الله عنه – کان یعلم أن ثمرة هذا الخلاف مرة ، وأن الذین
سیتجرعون مرارتها هم المسلمون ..... فلا بأس إذا بقتل رجل أو رجلین أو
ثلاثة – ولو کانوا من کبار الصحابة – فی سبیل البقاء على الإسلام ودولته
مرفوعة الرأس ، موفورة الکرامة ، ترفع رایة الحق وتعلی کلمة الله.
جولة تاریخیة فی عصر الخلفاء الراشدین (دراسة وصفیة تحلیلیة لأحداث تلک الفترة)،ص310 ط دار المجتمع
خلیفه
ی دوم (عمر بن الخطاب) چندین بار بر کشتن مخالفین تاکید می کند.چه یک نفر
باشند و چه بیشتر چرا که او می دانست نتیجه ی این اختلاف تلخ است و کسانی
که تلخی آن را خواهند چشید مسلمانان هستند ..... بنا بر این کشتن یک یا دو
یا سه نفر به منظور بقای حکومت بر اسلام و این که حکومت اسلام سربلند بماند
و کرامتش تمام و کمال حفظ شود و پرچم حق برافراشته شود و کلمة الله در اوج
بماند اشکالی ندارد حتی اگر این افراد از بزرگان صحابه باشند.
- ۹۶/۰۱/۰۸